ریاضیات آموزش ریاضیات دبیرستان درباره وبلاگ جلوی من قدم بر ندار، شايد نتونم دنبالت بيام. پشت سرم راه نرو، شايد نتونم رهرو خوبی باشم. کنارم راه بيا و دوستم باش آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, :: 16:9 :: نويسنده : عادل نقدی
با سپاس فراوان از استاد رضایی که این فایل را در اختیار دیگران قرار دادند منبع:riazisara.ir تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدیدیک شنبه 17 دی 1391برچسب:, :: 15:54 :: نويسنده : عادل نقدی
مهر:یک پژوهش جدید نشان می دهد که انگیزه سخت درس خواندن و استفاده از تکنیکهای خوب مطالعه نقش مهمی در مهارتهای ریاضی کودکان دارد و این مسئله به داشتن بهره هوشی بالا ارتباطی ندارد. این مسئله به همان میان شگفت انگیز است که مهارتهای مادرزادی در ریاضی برای عده ای جذاب است. برخی از تحقیقات نشان می دهد که مهارتهای ریاضی در کودکان به وجود می آید و برخی دیگر نشان داده اند که فرهنگ نقش مهمی در شکل دادن به این مهارتها ایفا می کند. برای مثال، در آزمونهای ریاضی استاندارد نمرات مردان نسبت به زنان بیشتر می شود اما این تفاوت ممکن است به اضطراب نسبت به ریاضی، تأثیرات فرهنگی و یا مسائل دیگر مرتبط شود. در نظرسنجیهای انجام شده، مردم کشورهای شرقی تلاش را مهمترین عامل در برتری ریاضی توصیف کرده اند درحالی که مردم در کشورهای غربی اظهار می دارند که مهارتهای ریاضی ذاتی هستند. گروه تحقیقاتی مورایاما برای کشف اینکه کدام عوامل از اهمیت بیشتری برخوردار است، وضعیت 3500 کودک را از ایالت بایرن آلمان هنگام تکمیل یک آزمایش بهره هوشی و مهارتهای آنها را در رابطه با هندسه و جبر بررسی کردند. محققان همچنین نظرسنجیهایی از دانش آموزان تهیه کردند که طی آن انگیزه های ذاتی آنها را در رابطه با ریاضیات اندازه گیری کردند، به این ترتیب که از آنها خواستند از یک تا پنج به عبارتهایی چون " تلاش زیادی برای ریاضیات انجام می دهم، چرا که به این درس علاقمند هستم" نمره بدهند. تعجب برانگیز نبود که در آغاز این تحقیقات کودکانی که دارای بهره هوشی بیشتر بودند، علمکرد بهتری در ریاضیات داشتند اما با تکنیکهای بهتر مطالعه و انگیزه عملکرد کودکان به طرز چشمگیری بهبود یافت تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 16:48 :: نويسنده : عادل نقدی
15 نکته کلی برای رسم نمودار تابع مشتق از روی نمودار خود تابع
رسم نمودار تابعf’ از روی تابع f 1) طول های نقاط اکسترمم نسبی تابع f برابر طول های نقاط تقاطع تابعf’ با محور x ها است. 2) طول های نقاط عطف تابعf برابر طول های نقاط اکسترمم نسبی تابع f’ است.
3 ) اگر تقعر منحنی تابع fدر بازه ی(a,b) به طرف پایین باشد ، نمودار تابعf’ در این بازه اکیدا̋ نزولی است. 4) اگر تقعر منحنی تابع fدر بازه ی(a,b) به طرف بالا باشد ، نمودار تابعf’ در این بازه اکیدا̋ صعودی است . 5 ) اگر نمودار تابعf در بازه ی (a,b) اکیدا صعودی باشد آن گاه نمودار تابع f’در این بازه ،بالای محور x ها است. 6 ) اگر نمودار تابعf در بازه ی (a,b) اکیدا نزولی باشد آن گاه نمودار تابعf’ در این بازه ،زیر محور x ها است . 7 ) اگرx=a طول نقطه ی عطفی از تابعf باشد که خط مماس بر نمودار fدر آن نقطه موازی محور xها باشد ، این نقطه در نمودارf’ اکسترممی به صورت نقطه ی(a,0) خواهد شد. 8) اگر تابع پیوسته ی f درx=a مشتق پذیر نباشد آن گاه نمودارf’ در x=a ناپیوسته است . 9) اگر y=b مجانب افقی نمودار تابعf باشد، ان گاه y=0مجانب افقی تابعf’ خواهد بود . تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 23:23 :: نويسنده : عادل نقدی
از لینک زیر می توانید پاسخ تمامی تمرینات جبر و احتمال را دانلود کنید تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدیدشنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 23:21 :: نويسنده : عادل نقدی
سوالات ریاضی 2 دبیرستان ملا صدرا منطقه 7 تهران تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدیدشنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 23:10 :: نويسنده : عادل نقدی
سوالات ریاضی گسسته دبیرستان ملا صدرا تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدیدشنبه 2 دی 1391برچسب:, :: 23:28 :: نويسنده : عادل نقدی
سوالات دیماه دبیرستان ملا صدرا تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدیدموضوعات
پیوندهای روزانه پيوندها |