ریاضیات
آموزش ریاضیات دبیرستان
درباره وبلاگ


جلوی من قدم بر ندار، شايد نتونم دنبالت بيام. پشت سرم راه نرو، شايد نتونم رهرو خوبی باشم. کنارم راه بيا و دوستم باش
نويسندگان


شیعیان دیگر هوای نینوا دارد حسین
روی دل با کاروان کربلا دارد حسین





از حریم کعبه ی جدش به اشکی شست دست

مروه پشت سر نهاد، اما صفا دارد حسین





می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم

بیش ازین ها حرمت کوی منا دارد حسین





پیش رو راه دیار نیستی، کافیش نیست

اشک و آه عالمی هم در قفا دارد حسین





بسکه محمل ها رود منزل به منزل با شتاب

کس نمی داند عروسی یا عزا دارد حسین





رخت و تاراج حرم چون گل به تاراجش برند

تا به جایی که کفن از بوریا دارد حسین





بردن اهل حرم دستور بود و سرّ غیب

ورنه این بی حرمتی ها کی روا دارد حسین





سروران، پرانگان شمع رخسارش ولی

چون سحر روشن که سر از تن جدا دارد حسین





سر به قاچ زین نهاده، راه پیمای عراق

می نماید خود که عهدی با خدا دارد حسین





او وفای عهد را با سر کند سودا ولی

خون به دل از کوفیان بی وفا دارد حسین





دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا

با کدامین سر کند، مشکل دوتا دارد حسین





سیرت آل علی (ع) با سرنوشت کربلاست

هر زمان از ما یکی صورت نما دارد حسین





آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند

عزت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین





دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت

داوری بین با چه قومی بی حیا دارد حسین



بعد ازینش صحنه ها و پرده ها اشک است و خون

دل تماشا کن چه رنگین سینما دارد حسین





ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ای

گوش کن عالم پر از شور و نوا دارد حسین





دست آخر کز همه بیگانه شد دیدم هنوز

با دم خنجر نگاهی آشنا دارد حسین





شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا

جای نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین





اشک خونین گو بیا بنشین به چشم شهریار

کاندرین گوشه عزایی بی ریا دارد حسین 

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, :: 19:25 ::  نويسنده : عادل نقدی

دانش آموزان سال چهارم و  داوطلبین کنکور 92 جهت دریافت کد سوابق تحصیلی روی لینک کلیک کنید

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:, :: 21:42 ::  نويسنده : عادل نقدی

از لینک های زیر می توانید آموزش هندسه 1 را دانلود کنید (فصل 1)

                                      Download3   Download2     Download 

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 19:36 ::  نويسنده : عادل نقدی

آموزش فصل 1 گزینه 2                           دانلود 

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
شنبه 13 آبان 1391برچسب:, :: 16:37 ::  نويسنده : عادل نقدی

این بار با یک کتاب کاربردی و مفید برای دانش آموزان و علاقه مندان به ریاضی در خدمتتان هستیم. در کتاب پیش رو که با کیفیت بالا و در پنجاه صفحه آماده شده به حل مسائل درس جبر و احتمال سال سوم رشته ریاضی اختصاص دارد.

                                       download 

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 21:8 ::  نويسنده : عادل نقدی

دانشمندان امیدوارند با شناسایی الگوی پیچیده گل کلم بتوانند مکانیسم‌های بیولوژیکی و فیزیکی مؤثر در رشد سبزیجات را بهتر درک کنند.

محققان موفق به کشف یک فرمول ریاضی برای توصیف فرایند شکل‌گیری الگوهای پیچیده گل کلم به عنوان یک الگوی فراکتال شدند.

ساختار فراکتال الگویی را توصیف می‌کند که طبق آن زمانی که یک بخش کوچک از الگو برداشته می‌شود، این بخش، تقریبا مشابه ساختار کامل است؛
در حقیقت جزئی از یک تصویر در کل آن تکرار می‌شود.

در طبیعت، ابرها، رعد و برق، بلورها، دانه‌های برف، کوه‌ها و حتی رگ‌های خونی بدن نمونه‌هایی از الگوی فراکتال هستند.

اگرچه خواص فراکتال‌ها مانند شکل و اندازه مورد مطالعه دقیق قرار گرفته، اما اطلاعات کمی از نحوه شکل‌گیری این ساختارهای پیچیده به دست آمده است.

محققان از پنج دانشگاه اسپانیا، فرانسه و بلژیک مطالعه گسترده‌ای را برای بررسی نحوه شکل‌گیری ساختار فراکتال آغاز کرده و در گام نخست فیلم‌های نازکی
را با استفاده از تکنیک رسوب شیمیایی فاز بخار (CVD) رشد دادند.

با کمک فرایند CVD، فیلم‌ها در شکلی مشابه الگوهای پیچیده گل کلم رشد پیدا کردند و محققان قادر به توصیف نحوه شکل‌گیری الگوهای شبه گل کلمی شدند.

نتایج این تحقیق در مجله Physics منتشر شده است. 

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
جمعه 5 آبان 1391برچسب:, :: 1:42 ::  نويسنده : عادل نقدی

ذکر سخن تمامی بزرگان در مورد قرآن امکان پذیر نیست در زیر 34 مورد از سخنان اندیشمندان از جمله لئوتولستوى ، گوته ، آلبرت انیشتاین ، مهاتما گاندى ، ژان ژاک روسو ، ناپلئون بناپارت و .... گردآوری شده است .


لئوتولستوى، نویسنده معروف روسى : هر کس که بخواهد سادگى و بى پیرایگى اسلام را دریابد، باید قرآن مجید را مورد مطالعه قرار دهد. در قرآن قوانین و تعلیمات حقیقى و احکام آسان و ساده براى عموم بیان شده است. آیات قرآن به خوبى بر مقام عالى اسلام و پاکى روح آورنده‏اش گواهى مى‏دهد.



ارنست رنان، نویسنده، مورخ و متفکر بزرگ فرانسوی که علاوه بر بسیاری از فعالیت‌های علمی و تاریخی، تألیفاتی در خصوص زبان‌های سامی دارد. می‌گوید: در کتابخانه شخصی من هزاران جلد کتاب سیاسی، اجتماعی، ادبی و غیره وجود دارد که همة آنها را بیشتر از یکبار مطالعه نکرده‌ام و چه بسا کتاب‌هایی که فقط زینت کتابخانه من می‌باشند ولی یک جلد کتاب است که همیشه مونس من است و هر وقت خسته می‌شوم و می‌خواهم درهایی از معانی و کمال بر روی من باز شود آن را مطالعه می‌کنم و از مطالعه زیاد آن خسته و ملول نمی‌شوم. این کتاب، قرآن کتاب آسمانی است.



دکتر گرینیه، خاورشناس و پژوهشگر فرانسوی که تلاش‌ها و تحقیقات فراوانی در زمینة علوم اسلامی و قرآن دارد می‌گوید:من آیات قرآن را که به علوم پزشکی و بهداشتی و طبیعی ارتباط داشت دنبال کردم و از کودکی آنها را فراگرفتم و کاملاً به آن آگاه بودم. بنابراین دریافتم که این آیات از هر نظر با معارف و علوم جهانی منطبق است... . هرکس دست‌اندرکار هنر یا علم باشد و آیات قرآن را با هنر و علمی که آموخته است به همان صورت که من مقایسه کردم مقایسه کند بدون تردید به اسلام خواهد گروید، البته اگر صاحب عقلی سلیم و بی‌غرض باشد.



هربرت جرج ونو، نویسنده انگلیسی، وقتی یکی از مجله‌های اروپا عقیده و رأی او را دربارة بزرگترین کتابی که از آغاز تاریخ بشر تاکنون بیشتر از سایر کتب در دنیا تأثیر گذارد و مهمتر از همه به شمار آمده است، پرسید او در جواب نام چند کتاب را برد و در پایان آن چنین نگاشت: اما کتاب چهارم که مهمترین کتاب دنیاست قرآن است،‌ زیرا تأثیری که این کتاب آسمانی در دنیا بر جای نهاده نظیر آن را هیچ کتابی نداشته است.



تنورد، خاورشناس و محقق و اندیشمند آلمانی که در زمینة مسائل قرآنی و اسلامی تحقیقات زیادی داشته است، می‌گوید: قرآن با نیروی برهان خود شنونده را مجذوب و شیفتة خود می‌سازد و قلوب را تسخیر می‌کند. همین قرآن بود که ملت وحشی عرب را معلم جهانیان کرد.



گوته شاعر و نویسنده بزرگ آلمانی که در زمینة اسلام و قرآن کریم و مضامین آن مطالعاتی داشته است، می‌گوید: ما اول، از قرآن رویگردان بودیم، ولی طولی نکشید که این کتاب توجه ما را به خود جلب نمود و به حیرت درآورد و بالاخره مجبور شدیم اصول و قواعد آن را بزرگ بشماریم و در مطابقت الفاظ با معانی بکوشیم. مرام و مقصد این کتاب بی‌اندازه قوی و محکم و مبانی آن بلند است و از این نظر ما را بیشتر به اهمیت و علو مقام خود جذب می‌نماید. با این وصف به زودی بزرگترین تأثیر خود را در تمام جهان نموده، نتیجة مهمی از خود به جا خواهد گذاشت و باز می‌گوید:به زودی این کتاب توصیف ناپذیر‌( قرآن)، عالم را به خود جلب نموده و تأثیر عمیقی در دانش جهان نهد و در نتیجه جهانمدار گردد.



راکستون، خاورشناس و محقق اسکاتلندی که در زمینه مسائل قرآنی مطالعاتی داشته است، می‌نویسد: سالیان درازی در جستجوی حقیقت بودم تا اینکه حقیقت را در اسلام یافتم. پس قرآن مقدس را دیدم و شروع به خواندن آن کردم. او بود که تمام سؤالات مرا جواب گفت. قرآن ابهت و ترس در انسان ایجاد می‌کند و با این روش ثابت می‌کند که هر چه می‌فرماید راست است.



بانو دکتر لورا واکیسا واگلیری، پرفسور ادبیات عرب و استاد تاریخ تمدن اسلام در دانشگاه ناپل ایتالیا رساله‌ای به نام پیشرفت سریع تعالیم اسلام نوشته که در قسمتی از آن چنین آمده است:در این کتاب(قرآن) گنجینه‌هایی از دانش را می‌بینیم که مافوق استعداد و ظرفیت باهوش‌ترین اشخاص و بزرگترین فیلسوفان و قوی‌ترین رجال سیاسی است. بانو واگلیری، دانشمند و محقق ایتالیایی که در زمینة قرآن کریم نیز مطالعاتی داشته است می‌نویسد:کتاب آسمانی اسلام، نمونه‌ای از اعجاز است. قرآن، کتابی است که نمی‌توان از آن تقلید کرد. نمونه سبک و اسلوب قرآن در ادبیات عرب سابقه ندارد. تأثیری که سبک قرآن در روح انسان ایجاد می‌کند ناشی از امتیازات و برتری‌های آن می‌باشد. چطور ممکن است این قرآن کار محمد(ص) باشد و حال آنکه معتقدیم محمد(ص) یک مرد عرب و درس نخوانده بود. ما در این قرآن ذخایر و اندوخته‌هایی از علوم می‌بینیم که مافوق استعداد و ظرفیت باهوش‌ترین و متفکرترین اشخاص است و ... قویترین سیاست باید در مقابل قرآن زانوی ناتوانی به زمین بزند.



دکتر گوستاولوبون، عالم فرانسوی و استاد متتبع علوم و آثار شرقی در تاریخ اسلامی می‌گوید:قرآن که کتاب آسمانی مسلمین است تنها منحصر به تعالیم و دستورهای مذهبی نیست بلکه دستورهای سیاسی و اجتماعی مسلمانان نیز در آن درج شده است. تعلیمات اخلاقی قرآن به مراتب بالاتر از تعلیمات اخلاقی انجیل است.



آلوارو ماچوردوم کومینز، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و محقق اسپانیایی : عده‌ای از من خواستند بعضی از سوره‌های قرآن را برایشان ترجمه کنم، من هم سوره کوتاهی را انتخاب نمودم سوره توحید را که از یگانگی خداوند می‌گوید. این سوره و موسیقی آن آنچنان زیبا بود که برای من شاعر بسیار مهم بود. همچنین سوره فاتحة‌الکتاب را که درباره جهانی بودن خداوند است ترجمه کردم. به این ترتیب بود که جهانی بودن و یگانگی خداوند مرا به این نتیجه رساند که این دین مردمی‌ترین و منطقی‌ترین دین برای از بین بردن ناآرامی‌ها و مشکلات امروزی است.



بانو ستان رانی تنس هلندی : محتوای این کتاب آسمانی کاملاً با عقل و خرد و فطرت بشری مطابقت دارد و از مطالب زننده و خلاف عقل به کلی پاک است. قرآن دربارة زنان، قضاوتی عادلانه دارد و برخلاف بعضی از مرام‌ها و ادیان که جنس زن را تا به سر حد بردگی تنزل داده‌اند و ارزشی برای او قائل نیستند، وی را از مزایا و حقوق انسانی برخوردار ساخته و مقام شامخی برای او منظور داشته است.



نولدکه، دانشمند و خاورشناس مشهور آلمانی که در زبان سامی و لغات شرقی تخصص یافته و شهرت کسب کرده است و مهمترین اثر او تاریخ قرآن است که بعد از تألیف آن به دریافت جایزه آکادمی فرانسه نائل شد. می‌نویسد: قرآن با منطق علمی و روش اطمینان‌بخش و قانع‌کننده‌ای که دارد دل‌های شنوندگان خود را به سوی خویش توجه داده و آنها را طرف خطاب قرار می‌دهد. همواره بر دل‌های کسانی که از دور با آن مخالفت می‌ورزند تسلط یافته و آنها را به خود می‌پیوندد. فضیلت قرآن با داشتن سادگی و بلاغت خاص خود به اوج کمال رسیده است. این کتاب توانست از مردمی وحشی و بی‌تربیت،‌ ملتی متمدن ایجاد کند که تعلیم و تربیت دنیای خویش را بر عهده گرفتند.



پرنس ژیوائى بورگیز ، مورخ و تاریخ نویس ایتالیایی که پیرامون مسائل تاریخی، تحقیقات زیادی داشته است می‌نویسد: مسلمین همین که در پیروی قرآن و خواندن آن و عمل به قوانین و احکامش سستی نشان دادند، نیروی سعادت و فرشته سیادت نیز با این بی‌اعتنایی از آنها دور شد و آن همه عزت و قدرت و خرسندی و عظمت از افق حیات آنها رخت بربست و به جایش اهریمن اسارت و بندگی جانشین شد. دشمنان از این فرصت استفاده کردند و بر آنها تاختند و حلقه‌وار چون میکرب‌های اجتماع آنها را در میان گرفتند و آنها را به روزگار کنونی اسیر و مقید ساختند. آری این همه بدبختی‌ها و تیره‌روزی‌های مسلمین از مراعات نکردن قوانین قرآن بوده. در این امر بزرگ هیچ گناهی متوجه اسلام (قرآن) نیست. آیا حقیقتاً چه ایرادی را می‌شود بر آیین پاک گرفت.



فیلیپ.ک دانشمند معاصر و استاد دانشگاه پرینستون آمریکا که درباره تاریخ عرب تحقیقات ارزنده‌ای کرده و چندین کتاب در این زمینه نگاشته است، در یکی از کتب خود به نام تاریخ عرب می‌نویسد: قرآن از تمام معجزات، بزرگتر است و اگر سراسر اهل عالم جمع شوند، بی‌تردید از آوردن مثل آن عاجز خواهند ماند.



کارلتون اس گون دانشمند معروف آنتروپولوژی (انسان شناسی)، استاد دانشگاه ایالت پنسیلوانیا آمریکا در کتاب خود به نام کاروان می‌نویسد: بلاغت یکی از مزایای عظیم قرآن است. قرآن هنگامی که درست تلاوت شود چه شنونده به لغت عرب آشنایی داشته باشد و آن را بفهمد یا آشنایی نداشته و آن را نفهمد، تأثیر شدید و عمیقی در او گذاشته و در ذهنش جاگیر می‌شود. این مزیت بلاغتی قرآن ترجمه‌شدنی نیست.



گیبون: از اقیانوس اطلس تا کنار رود گنگ، قرآن نه فقط قانون فقهی شناخته شده است، بلکه قانون اساسی، شامل رویه قضایی و نظامات مدنی، جزایی و حاوی قوانینی است که تمام عملیات و امور مالی بشر را اداره می‌کند و همة این امور که به موجب احکام ثابت و لایتغیری انجام می‌شود ناشی از اراده خدا است و به عبارت دیگر، قرآن دستور عمومی و قانون اساسی مسلمانان است. دستوری است شامل مجموعه قوانین دینی و اجتماعی و مدنی و تجاری و نظامی و قضایی و جنایی و جزایی. همین مجموعه قوانین از تکالیف زندگی روزانه تا تشریفات دینی از تزکیه نفس، تا حفظ بدن و بهداشت و از حقوق عمومی تا حقوق فردی و از منافع فردی تا منافع عمومی و از اخلاقیات تا جنایات و از عذاب تا مکافات این جهان و جهان آینده همه را در بر دارد.



ویل دورانت در تاریخ تمدن می‌گوید: پیدایش تمدن اسلام از حوادث بزرگ تاریخ است. اسلام طی پنج قرن، از سال 81 تا 579 هجری، از نظر نیرو و نظم و بسط قلمرو و اخلاق نیک و تکامل سطح زندگانی و قوانین منصفانه انسانی و ادبیات و تحقیق علمی و علوم و طب و فلسفه پیشاهنگ جهان بود.



آلبرت انیشتاین که نیازى به معرفى ندارد، مى‏گوید: قرآن کتاب جبر یا هندسه نیست؛ مجموعه‏اى از قوانین است که بشر را به راه صحیح، راهى که بزرگ‏ترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند ، هدایت مى‏کند.



پروفسور آرتور آربرى که یکى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسى است، مى‏گوید: زمانى که به پایان ترجمه قرآن نزدیک مى‏شدم، سخت در پریشانى به سر مى‏بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى‏بخشید که براى همیشه به خاطر خواهم داشت. من در حالى که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن را درک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ‏هاى نافذ و مرتعش کننده‏اش شوم و تحت تأثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتى که مسلمانان واقعى و نخستین داشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم.



دکتر هانرى کُربن، اسلام شناس معروف فرانسوى، سخن جالبى درباره قرآن دارد. وى مى‏گوید:اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى‏کرد که بشر را به علم و تعقل و تفکر دعوت کند. هیچ اندیشه‏اى به اندازه قرآن محمّد(ص) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است.



ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه : امیدوارم آن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یکدیگر متحد کنم تا نظامى یکنواخت، فقط براساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد و مى‏تواند مردم را به سعادت برساند، ترسیم کنم. قرآن به تنهایى عهده دار سعادت بشر است .



مهاتما گاندى، رهبر فقید هند هم اعتقاد داشت : از راه آموختن علم قرآنى، هر کس به اسرار وحى و حکمت‏هاى دین، بدون داشتن هیچ خصوصیت ساختگى دیگرى پى مى‏برد. در قرآن هیچ اجبارى براى تغییر دین و مذهب انسان‏ها دیده نمى‏شود. قرآن به راحتى مى‏گوید: هیچ زور و اکراهى در دین وجود ندارد .



ژان ژاک روسو، متفکر و روان شناس مشهور فرانسوى، برداشت منحصر به فردى از قرآن دارد؛ او مى‏گوید: بعضى از مردم بعد از آن که مقدار کمى عربى یاد گرفتند، قرآن را خوانده، امّا درست درک نمى‏کنند. اگر مى‏شنیدند که محمّد(ص) با آن کلام فصیح و آهنگ رساى عربى آن را مى‏خواند، هر آینه به سجده مى‏افتادند و ندا مى‏کردند: اى محمّد عظیم! دست ما را بگیر و به محلشرف و افتخار برسان. ما به خاطر یارى تو حاضریم که جان خویش را فدا سازیم .





بلر خاور شناس معروف می گوید: لغت قرآن ،فصیح ترین لغات عرب واسلوب بلاغت آن طوری است که افکار را به سوی خود جذب می کند.قرآن دارای مواعظی است آشکار و به زودی برای همیشه بی معارض خواهد بود.هر کس که از این کتاب به خوبی پیروی کند،زندگی آرام وگوارایی خواهد داشت.



پروفسور رابرستون کشیش اسکاتلندی می گوید: قرآن مقدس در مورد دو رویی،کینه،تکبر،غرور،بی عدالتی و انواع آن،بسیار سخت گیر و در مورد صفات نیک از قبیل صبر،حق شناسی،صداقت و ترس از خدا،بسیار مصر و جدی است.



دکتر پطروشوفسکى استاد تاریخ شناس روسى : قرآن تعلیمات و احکام و مواعظ و سخنانى است که محمد (ص) در زمان هاى مختلف به پیروان خویش از طریق وحى که از طرف خداوند در حالت خاص به وسیله روح القدس یا جبرئیل بر وى نازل شده بود، ابلاغ کرد، آیات قرآن توسّط مؤمنان بر برگ هاى خرما و قطعات استخوان و ندرتاً بر پوست نوشته مى‏شده ولى بیشتر از بر مى‏کردند، صحابه پرشور نیز قرآن را از بر کرده و حافظ آن بودند، قرآن براى مسلمانان کتابى است مقدس و پایه دین ایشان است، و همان مقامى را دارد که تورات در نظر یهودیان و انجیل در نظر مسیحیان دارد. از نظرگاه مسلمانان مؤمن قرآن بر خلاف آنچه دانشمندان اروپائى مى‏پندارند، تألیف و پدید آورده محمد پیامبر (ص) نبوده بلکه سخنان اصیل (وحى) خداوند است.



بانو مایل آنجلو ایتالیائى :در ابتداء به عللى الزاماً کتاب هایى که بیگانگان در زمینه اسلام و قرآن نوشته بودند مورد مطالعه قرار دادم، با وجودى که نوشته‏هاى آنان درباره آئین جاودانى اسلام با غرض ورزى و بدگوئى توأم است، در عین حال مى‏توان از لابلاى سخنان ایشان حقایق تابناک اسلام را دریافت و حدود نفوذ و اتقان مطالب قرآن را به دست آورد. آشنائى من با تعالیم حیات بخش و معارف درخشان اسلام و قرآن، بینش جدید و عمیقى در من به وجود آورد و طرز فکرم را درباره جهان آفرینش و فلسفه وجود به کلى دگرگون ساخت و احساس کردم که تعلیمات اسلام بر خلاف تعالیم مسیحیت، انسان را موجودى شریف و با شخصیت مى‏شناسد نه موجودى کثیف و ذاتاً آلوده!!. مسلمانان به حکم کتاب آسمانى قرآن پیامبر عالى مقام خود را انسانى مانند انسان هاى دیگر مى‏دانند که خداوند او را براى تبلیغ و رسالت و رهنمائى انسان ها برگزیده است. در این کتاب دستور زندگى و نحوه بهره‏گیرى از لذایذ این دنیا و حیات آن، به طرزى جالب و خردمندانه بیان شده است.



کونت ادوارد گیوجا دانشمند ایتالیایى: من در پیرامون ادیان قدیم و جدید، تحقیق فراوان نموده و آن ها را با دقت مورد مطالعه قرار دادم تا در نتیجه به دست آوردم که یگانه آئین آسمانى و حقیقى اسلام است، و کتاب آسمانى این دین، یعنى قرآن مجید، تمام نیازمندی هاى مادى و معنوى بشر را تضمین کرده و او را به کمالات اخلاقى و روحى، سوق مى‏دهد و رهبرى مى‏نماید .



لومانس دانشمند امریکایی : اولین شراره زیبا و با‌طراوت که نور از قرآن کریم می باراد، عبارت بسم‌الله الرحمن‌الرحیم است که دنیایی از معنا است.



ربوا دانشمند فرانسوی: قرآن منطق و زیبایی دارد، به زور به کسی تحمیل نمی‏شود، بلکه لطیف است و در مقام اقناع به نیروی منطق مجهز است.



سرویلیام موئیس دانشمند انگلیسی : قرآن کریم آکنده از دلایل منطقی، علمی، قضایی، حقوقی، مدنی و مهم‏تر از همه لطافت است که در کتب آسمانی بی‌نظیر است.



مایکل آنجلو دانشمند ایتالیایی : آشنایی من با تعایم حیات‌بخش و معارف درخشان اسلام و قرآن، بینش جدید و عمیقی در من ایجاد کرد و طرز فکرم را درباره جهان آفرینش و فلسفه وجود به کلی دگرگون ساخت و احساس کردم که تعلیمات اسلام برخلاف تعالیم مسیحیت انسان را موجودی شریف و با شخصیت می شناسد نه موجودی کثیف و ذاتا آلوده، مسلمانان به حکم کتاب آسمانی خود قرآن پیامبر والامقام خود را انسانی مانند انسان‌های دیگر می دانند که خداوند او را برای تبلیغ و رسالت و راهنمایی انسان‌ها برگزیده است در این کتاب دستور و نحوه بهره گیری از لذایذ این دنیا و حیات آن، به طرزی جالب و خردمندانه بیان شده است.



سدیو دانشمند فرانسوی نیز معتقد بود در قرآن که اوج زیبایی سخن‏ها است، چیزی از مقررات اجتماعی فروگذاری نشده است.



ویلیام انگلیسی در مورد قرآن کریم گفته است: قرآن محمد (ص) کتابی است پر از دلایل روشن و منطقی و مسائل بی شمار علمی و قوانین حقوقی و قضایی و دستورات عالیه برای حفظ حیات مدنی و اجتماعی که با عبارات ساده و در عین حال محکم و منظم آمده و خواننده را مجذوب خود می نماید. 

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
موضوعات
پیوندهای روزانه


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 362
بازدید کل : 65345
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

خوش آمدید